ADESTE+ er et internationalt partnerskabsprojekt, der har stillet skarpt på publikumsudvikling og betydningen af en dybereliggende forankring af dette i kulturinstitutionerne.
ADESTE+ – Audience DEvelopment STrategies for cultural organisations in Europe – er det største EU udviklingsprojekt inden for publikumsudvikling.
ADESTE+ har til formål at gøre publikum til omdrejningspunktet i institutionernes filosofi og praksis – en forudsætning for at øge væksten af publikum.
ADESTE+ handler om at dele viden omkring publikumsudvikling, undersøgelser og erfaringer.
ADESTE+ Indbydelse til Cascade Program 2021
Nu er der åbent for tilmelding til programmet for danske, svenske og norske kulturinstitutioner. Klik på linket og læs hvad I får ud af at være med.
ADESTE+ Invitation to the Cascade Program 2021
We are now open for participation in the programme for Danish, Swedish and Norwegian cultural institutions. Click the link above and see how the programme will benefit you.
ADESTE+ er et internationalt partnerskabsprojekt, der har stillet skarpt på publikumsudvikling og betydningen af en dybereliggende forankring af dette i kulturinstitutionerne.
ADESTE+ – Audience DEvelopment STrategies for cultural organisations in Europe – er det største EU udviklingsprojekt inden for publikumsudvikling.
ADESTE+ har til formål at gøre publikum til omdrejningspunktet i institutionernes filosofi og praksis – en forudsætning for at øge væksten af publikum.
ADESTE+ handler om at dele viden omkring publikumsudvikling, undersøgelser og erfaringer.
ADESTE+ Indbydelse til Cascade Program 2021
Nu er der åbent for tilmelding til programmet for danske, svenske og norske kulturinstitutioner. Klik på linket og læs hvad I får ud af at være med.
ADESTE+ Invitation to the Cascade Program 2021
We are now open for participation in the programme for Danish, Swedish and Norwegian cultural institutions. Click the link above and see how the programme will benefit you.
CULINN udforsker museers mulighed for at styrke kulturelt medborgerskab
I CULINN projektet arbejder vi med nye måder at bringe civilsamfundsaktører og nyankomne sammen i fællesprojekter. Gennem fællesprojekter vil nye borgere, gennem praktisk deltagelse, få øget indsigt i hvordan man i Danmark gør brug af sin demokratiske stemme. Projekterne kan også bidrage til et udbygget netværk og kendskab til lokalsamfundet, og de stiler derfor mod både at støtte nye borgere, og opsamle erfaringer med udviklingen af nye metoder i museumsarbejdet. CULINN lægger sig tæt op ad den internationale museumsorganisations (ICOM) forståelse af, at museer skal tjene samfundet og dets udvikling. Museerne har, mener ICOM, et potentiale til at støtte og styrke demokratiet og deltagelse i samfundet, samt bidrage til et bæredygtigt samfund, hvor potentialerne ved et mangfoldigt samfund kan udfoldes. I 2019 tester fem lokalmuseer nye arbejdsmodeller, baseret på projektets erfaringer. Endelig er det et mål, at dele projektets resultater med samtlige danske museer.
Samarbejdspartnere: CULINN, Nationalmuseet, Arbejdermuseet og Syriske Kultur Institut, Vardemuseerne, Museum Vestsjælland, Bornholms Museum, Immigrantmuseet, Museum Lolland Falster, RUC og Københavns Universitet. CULINN er støttet af Innovationsfonden.
Læs mere på www.culinn.dk og på facebook.
CULINN udforsker museers mulighed for at styrke kulturelt medborgerskab
I CULINN projektet arbejder vi med nye måder at bringe civilsamfundsaktører og nyankomne sammen i fællesprojekter. Gennem fællesprojekter vil nye borgere, gennem praktisk deltagelse, få øget indsigt i hvordan man i Danmark gør brug af sin demokratiske stemme. Projekterne kan også bidrage til et udbygget netværk og kendskab til lokalsamfundet, og de stiler derfor mod både at støtte nye borgere, og opsamle erfaringer med udviklingen af nye metoder i museumsarbejdet. CULINN lægger sig tæt op ad den internationale museumsorganisations (ICOM) forståelse af, at museer skal tjene samfundet og dets udvikling. Museerne har, mener ICOM, et potentiale til at støtte og styrke demokratiet og deltagelse i samfundet, samt bidrage til et bæredygtigt samfund, hvor potentialerne ved et mangfoldigt samfund kan udfoldes. I 2019 tester fem lokalmuseer nye arbejdsmodeller, baseret på projektets erfaringer. Endelig er det et mål, at dele projektets resultater med samtlige danske museer.
Samarbejdspartnere: CULINN, Nationalmuseet, Arbejdermuseet og Syriske Kultur Institut, Vardemuseerne, Museum Vestsjælland, Bornholms Museum, Immigrantmuseet, Museum Lolland Falster, RUC og Københavns Universitet. CULINN er støttet af Innovationsfonden.
Læs mere på www.culinn.dk og på facebook.
CKI er dansk partner på det EU støttede projekt, Adeste. Adeste udvikler nye rammer for uddannelsen af forskellige faggrupper inden for kulturverdenen, der arbejder med at række ud til nye målgrupper (Audience Development / Engagement)
Største EU publikumudviklingsprojekt nogensinde, kørende fra 2013-2016. CKI er også partner i næste fase i projekt Connect.
Videndeling og nyheder kan findes på Adestes hjemmeside, hvor man også kan tilmelde sig et nyhedsbrev: www.adesteproject.eu. Den 10.-11. marts 2016 afholdt vi vores afsluttende konference i Bilbao.
Projektets andre partnere er: The Audience Agency, Manchester, England; Institute of Creative and Cultural Entrepreneurship Goldsmiths, University of London, England; Fitzcarraldo Foundation, Torino, Italien; Melting Pro, Rom, Italien; University of Deusto, Bilbao, Spanien; ENCATC, Bruxelles, Belgien; Los Angeles County Museum of Art, USA; og The India Foundation for the Arts, Bangalore, Indien.
CKI er dansk partner på det EU støttede projekt, Adeste. Adeste udvikler nye rammer for uddannelsen af forskellige faggrupper inden for kulturverdenen, der arbejder med at række ud til nye målgrupper (Audience Development / Engagement)
Største EU publikumudviklingsprojekt nogensinde, kørende fra 2013-2016. CKI er også partner i næste fase i projekt Connect.
Videndeling og nyheder kan findes på Adestes hjemmeside, hvor man også kan tilmelde sig et nyhedsbrev: www.adesteproject.eu. Den 10.-11. marts 2016 afholdt vi vores afsluttende konference i Bilbao.
Projektets andre partnere er: The Audience Agency, Manchester, England; Institute of Creative and Cultural Entrepreneurship Goldsmiths, University of London, England; Fitzcarraldo Foundation, Torino, Italien; Melting Pro, Rom, Italien; University of Deusto, Bilbao, Spanien; ENCATC, Bruxelles, Belgien; Los Angeles County Museum of Art, USA; og The India Foundation for the Arts, Bangalore, Indien.
De Kreatives Kontor er et socialøkonomisk “Not For Profit” initiativ, der skal hjælpe og styrke kunstnerne med de udfordringer, som de står med.
Vi sigter mod at hjælpe alle kreative freelancere i den kulturproducerende sektor, der i stigende grad har vanskeligt ved at udføre deres profession i et system, der ikke tilgodeser deres arbejdsvilkår. Vi tilbyder derfor:
- Coaching og vejledning i forbindelse med dine projekter.
- Projektudvikling
- Midlertidige ansættelser (så du bevarer din lønmodtagerstatus)
- En række administrative værktøjer (med fokus på kontrakter, budgetter, regnskab og fakturering)
Initiativerne skal hjælpe kunstnerne og andre kreative ud af den vanskelige situation, som de fleste af dem står i, og forøge deres muligheder for beskæftigelse.
Læs mere på www.dekreativeskontor.dk og på facebook.
De Kreatives Kontor er et socialøkonomisk “Not For Profit” initiativ, der skal hjælpe og styrke kunstnerne med de udfordringer, som de står med.
Vi sigter mod at hjælpe alle kreative freelancere i den kulturproducerende sektor, der i stigende grad har vanskeligt ved at udføre deres profession i et system, der ikke tilgodeser deres arbejdsvilkår. Vi tilbyder derfor:
- Coaching og vejledning i forbindelse med dine projekter.
- Projektudvikling
- Midlertidige ansættelser (så du bevarer din lønmodtagerstatus)
- En række administrative værktøjer (med fokus på kontrakter, budgetter, regnskab og fakturering)
Initiativerne skal hjælpe kunstnerne og andre kreative ud af den vanskelige situation, som de fleste af dem står i, og forøge deres muligheder for beskæftigelse.
Læs mere på www.dekreativeskontor.dk og på facebook.
Arts and Audiences / New Urban Challenges
På tværs af Norden leverer vi Nordens eneste fælles konference om publikumsudvikling.
Følg med på Facebook.
EFTERKLANG
Et spillestedsprojekt i Nordjylland
Efterklang er et nordjysk publikumslaboratorium udviklet i samarbejde med Arena Nord, Musikteatret, Alfa, Stubhuset, Kulturcentret og Det Musiske Hus.
Arts and Audiences / New Urban Challenges
På tværs af Norden leverer vi Nordens eneste fælles konference om publikumsudvikling.
Følg med på Facebook.
EFTERKLANG
Et spillestedsprojekt i Nordjylland
Efterklang er et nordjysk publikumslaboratorium udviklet i samarbejde med Arena Nord, Musikteatret, Alfa, Stubhuset, Kulturcentret og Det Musiske Hus.
ENSEMBLE MidtVest
Et publikumsprojekt med afsæt i kunstnernes visioner
Ensemble MidtVest er et unikt ensemble midt i Herning. Dette er Danmarks første vestjyske publikumslaboratorium om udvikling, relevans og samskabelse. Projektets hovedformål er at iværksætte aktiviteter, der åbner for nye publikumsrelationer og et større publikum.
SCENEKUNSTENS UDVIKLINGSPLATFORM
Crash course i publikumsudvikling, Husets Teater
I samarbejde med Danmarks nye udviklingsplatform har CKI udviklet et workshop design, der indbyder frie grupper, uafhængige kunstnere og andre interesserede til et kompetenceløft indenfor nyere publikumsudvikling.
Vi startede på CPH STAGE.
ENSEMBLE MidtVest
Et publikumsprojekt med afsæt i kunstnernes visioner
Ensemble MidtVest er et unikt ensemble midt i Herning. Dette er Danmarks første vestjyske publikumslaboratorium om udvikling, relevans og samskabelse. Projektets hovedformål er at iværksætte aktiviteter, der åbner for nye publikumsrelationer og et større publikum.
SCENEKUNSTENS UDVIKLINGSPLATFORM
Crash course i publikumsudvikling, Husets Teater
I samarbejde med Danmarks nye udviklingsplatform har CKI udviklet et workshop design, der indbyder frie grupper, uafhængige kunstnere og andre interesserede til et kompetenceløft indenfor nyere publikumsudvikling.
Vi startede på CPH STAGE.
UNION (Verdens Kultur Centret)
Rekonstruktion af huset med afsæt i verdenskulturens strategier og menneskemøder
Union (tidligere VerdensKulturCentret) ligger i hjertet i Nørrebro, København.
Det er centrum for Danmarks eneste verdenskulturelle kulturevent institution. CKI er indgået som partner i udviklingen af et omkalfatrende projekt, hvor alle tiltag tilrettelægges indenfor rammerne af UNESCO’s kulturarvspolitiker. CKI er projektdesigner og samarbejder med Union’s tilknyttede netværk og foreninger.
UNION (Verdens Kultur Centret)
Rekonstruktion af huset med afsæt i verdenskulturens strategier og menneskemøder
Union (tidligere VerdensKulturCentret) ligger i hjertet i Nørrebro, København.
Det er centrum for Danmarks eneste verdenskulturelle kulturevent institution. CKI er indgået som partner i udviklingen af et omkalfatrende projekt, hvor alle tiltag tilrettelægges indenfor rammerne af UNESCO’s kulturarvspolitiker. CKI er projektdesigner og samarbejder med Union’s tilknyttede netværk og foreninger.